Penggunaan Media Berbasis Gambar Guna Meningkatkan Pemahaman Pengajaran PAK sekolah Minggu Usia Pratama di GKIN Ephata Wlingi

Juliana Sianturi, Thomas Allfadiser

Abstract


The use of image-based media in teaching, is also needed as a means to teach in conveying material. Therefore, the use of image-based media is expected to be able to improve understanding of PAK teaching, especially in Sunday Schools of primary age. The purpose of this study is to find the reality, in the use of image-based media that is used as a medium to deliver PAK teaching in Sunday Schools. This research uses qualitative research with a case study approach. The research results obtained from the reality of using image-based media are to determine the material to be delivered. So, before the use of image-based media is used, the teacher first determines the material to be delivered, then the use of the media has a match with the material that has been determined.

 

 

Full Text:

PDF

References


REFERENSI

M. Miftah. (2013). Fungsi Dan Peran Media Pembelajaran Sebagai Upaya Peningkatan Kemampuan Belajar Siswa. Jurnal Kwangsan Vol. 1 – Nomor 2, Desember 2013

Tafonao, Talizaro. (2018). Peranan Media Pembelajaran Dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, Vol.2 No.2, Juli 2018

Azhari. (2015). Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning Terhadap Peningkatan Hasil Belajar Siswa Kelas XI IPA1 Pada Materi Sistem Pernapasan di SMA Negeri Unggul Sigli. Jurnal Biologi Edukasi, 16.

Mera Putri Dewi, N. I. (2020). Perkembangan Bahasa, Emosi, dan Sosial Anak Usia Sekolah Dasar. Jurnal Ilmiah "Pendidikan Dasar", 4.

Nurhayani, E. (2013). Penggunaan Media Gambar Untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis Deskripsi Siswa Kelas II Sekolah Dasar. Penggunaan Media Gambar untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis Deskripsi, 2.

Daniel Fajar Penuntun, dkk, “Model Ibadah Sekolah Minggu Kreatif-Interaktif bagi Generasi Alfa di Gereja Toraja”. Jurnal Teologi dan Pendidikan Kontekstual Vol.2 No.2

Herawati. (2018). Memahami Proses Belajar Anak. Jurnal Pendidikan, Vol IV. No.1

Hidayani, A. R. (2021). Penerapan Prinsip Dasar Desain dalam Pembuatan Media Visual Fisika SMA. WAPFI, 1.

Azhar, A. (1997). Media Pembelajaran . Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Riwai, N. S. (2003). Teknologi Pengajaran. Bandung : Sinar Baru Algesindo.

Daryanto. (2008). Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.

Darmiyati, Z. (2008). Strategi Meningkatkan Kemampuan Membaca. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.

Arikunto, S. (2009). Prosedur Penelitian, Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.




DOI: https://doi.org/10.32490/didaktik.v5i1.102

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 Didaktikos

Creative Commons License
DIDAKTIKOS: Jurnal Pendidikan Agama Kristen is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://journal.stipakdh.ac.id/index.php/didaktikos.

DIDAKTIKOS telah terindeks pada situs:

     
Online ISSN: 2621-2110

Copyright© DIDAKTIKOS 2018-2020. All Rights Reserved.